Ad: Cyklus zaujímavých prednášok na tému LGBTI

Diskusia na FB ma donútila reagovať touto cestou. Nechal som si krátky čas na vychladnutie, takže až teraz. Skutočne "vysokú" úroveň majú príspevky od nejakého Ladislava Blažeka, ktorého som doteraz nevidel a ani ho nepoznám. Predpokladám, že ani on mňa, takže skutočne nechápem kde berie tú drzosť ma nálepkovať a urážať?! Konkrétne v ktorej časti môjho príspevku boli slová, ktoré mi pripisuje?! Čo som prekrútil? Na základe čoho si Ladislav Blažek dovolí tvrdiť, že som bezcharakterný človek?!? Toto nemôže napísať úplne normálny človek. Po prečítaní prvých príspevkov som sa cítil, akoby som sa ocitol uprostred distopického románu "1984" od George Orwell-a (inak odporúčam prečítať, veľmi poučné).

K samotnej akcii. Dr, Camerona som nepoznal a ani som o ňom doteraz nepočul. 40 rokov praxe je pre mňa dostatočnou zárukou, že sa mám šancu dozvedieť niečo zaujímavé a predpokladám, že v Mense sa nájdu ľudia, ktorí majú záujem si vytvoriť vlastný názor. BTW, členov Mensy považujem za dostatočne kvalifikovaných, aby si boli schopní utvárať si vlastný názor. Aj bez návodov a tútorov. Pravda je, že som nemal v pláne sa akcie zúčastniť, ale tie nenávistné reakcie vo mne vyvolali zvedavosť. Zvedavosť, z čoho majú autori najnenávistnejších komentárov strach, lebo len strach mi dáva zdôvodnenie tej nenávisti a zúrivosti. Nepoznám "autority" ktoré jeho teórie vyvracajú, ale názor si chcem urobiť sám.

Trochu ma prekvapil Hankin príspevok (už ho neviem nájsť, tak dám prepis zo screenshot-u): "Autor akcie:-( Na web môže dať zatiaľ akciu každý člen:-(. Zaujalo ma tam slovíčko "zatiaľ". Tomu sa dá rozumieť tak, že v blízkej budúcnosti sa toto zmení?!? Lebo to bude s veľkou pravdepodobnosťou v rozpore s princípmi demokracie. Niečo podobné tu bolo pred viac ako 30 rokmi.

Mimochodom, v samotnej pozvánke je výzva na účasť aj pre ľudí, ktorí s jeho názormi nesúhlasia a ponúka diskusiu.

K odstráneniu môjho príspevku. Požiadal ma o to Andrej, a keďže si ho vážim a z príspevkov som mal pocit, že niektorým členom hrozí infarkt, tak som to stiahol

Odoslal Stanislav Sýkora dňa 4. November 2019 - 10:02

Permalink

Len technická poznamka:

Na tento príspevok som sa dostal z notifikačného mailu. Keďže sa tu píše, že predchádzajúca diskusia prebehla na FB, chýba mi kontext a nedáva mi to žiadny zmysel.

Dodávam, že avízo na prednášky o LGBTI v staršom notifikačnom maile obsahovalo neplatný link (ak som neurobil niečo zle), takže som sa nedozvedel nič podrobnejšie o akcii samotnej. Preto ani neviem, či to malo byť zamerané na živoť ľudí s príznakmi LGBTI, alebo len historické informácie o hnutí LGBTI a jeho vplyve na spoločnosť.

Odoslal Silvia Mahútová dňa 5. November 2019 - 10:34

Permalink

Veľmi by ma zaujímalo, či ste sa tej prednášky nakoniec zúčastnili a ak áno - mohli by ste prosím k tomu spísať svoje dojmy? Zaujíma ma pohľad aj inej strany, čiste z hľadiska argumentácie a diskusie a bez zbytočných útokov a urážok jednej či druhej strany (aby som sa vyhla nedorozumeniu - k LGBT mám úplne neutrálny postoj, veď sú to ľudia, v žiadnom prípade nezastávam homofóbne názory).

K tej diskusii na FB sa nechcem veľmi vyjadrovať, keďže som nová členka a nikoho tu nepoznám, ale čítala som ju a teda bola som niektorými komentármi naozaj prekvapená.

Majte sa pekne, S.

Odoslal Zoltán Hidaši dňa 6. November 2019 - 9:39

Permalink

Na prednáške som sa nemohol zúčastniť. Diskusie na našej stránke sledujem, ale príspevok, o  ktorom sa tu diskutuje som nestihol prečítať.

Väčšina webových portálov vymazáva príspevky s vulgarizmami a šírením nenávisti. Bol to dôvod na odstránenie príspevku, alebo bolo dôvodom iba to, že sa to niekomu nepáčilo? Nepoznám odpoveď...

Pekný deň prajem

 

Odoslal Peter Hudec dňa 7. November 2019 - 14:32

Permalink

Mam taky navrh, ak pan Polakovic sa o problematiku specialne zaujima a vyzna sa v nej, mozno by mohol spravit prehlad odbornych nazorov na tuto problematiku. Napriklad MUDr.Michal Patarak to vo svojom blogu iba nedavno zhrnul nasledovne:

https://dennikn.sk/blog/1610007/geny-podmienuju-homosexualitu-iba-ciastocne/

Mozno by to stacilo rozsirit o dalsie alternativne nazory ak horeuvedene vedecke a aktualne praticke nazory nevyhovuju. 

 

O tému homosexuality sa nijak veľmi nezaujímam. Ako som napísal, téma ma zaujala a mal som pocit, že zaujíma aj iných. Na prednášku som išiel zo zvedavosti (pôvodne som to fakt nemal v pláne), a musím priznať že neľutujem. Čo sa týka tej genetickej predispozície, dnes (napriek úpornej snahe to dokázať) je zrejmé, že neexistuje. Doteraz sa nepodarilo u ľudí s homosexuálnou orientáciou identifikovať gén, ktorý by to mohol mať na svedomí. Takže ako hlavný dôvod je možné považovať spoločenský tlak. A hlavne v tom vidím hlavné posolstvo dr. Camerona. Zákázať propagáciu homosexuality, aby nevznikali frustrovaní homosexuáli, ktorí takémuto tlaku podľahli.

Nuz s takouto logikou by MUDr.Patarak urcite nesuhlasil. Problematike sa venuje a je clenom komory a chodi na konferencie do zahranicia. Svoju logiku si mozte konfrontovat v diskusii k tomu blogu. Kazdemu tam odpisal. V blogu sa odvolal aj na Ocamovu britvu, ak ju nepoznate, urcite sa s tym oboznamte, lebo ta Vami pouzita logika tomu odporuje. Myslim, ze riesil ako lekar viac LGBTI nez ktokolvek z nas osobne pozna a navyse sa im odborne venoval, teda urcite riesil i psychoanalyzu, resp. psychopatologiu.

K tym poslednym trom vetam. Poznam osobne blizsie troch/styroch homosexualov (dvoch vyse 20 rokov) a skor kvoli tlaku okolia svoju orientaciu dlhodobo skryvali a su/boli z toho nestastni a obtazovali horsim mentalnym zdravim okolie...ak nieco potlacate co vas pudovo niekam vedie, zakladna ludska potreba je aj sex....tak ste potom frustrovany a ked takto dlhodobo zijete tak mentalna stranka trpi. Odkedy to dvaja ciastocne odkryli, myslim, ze sa ich stav zlepsil. Treti je zenaty a ma dve deti. Ako clovek bez odvahy vedie dvojity zivot. Toto je fakt lepsie? V slobodnej spolocnosti ked clovek robi to co chce, mozu ludia s takouto orientaciou ist na Pride. Neviem co v televizii vidite vy, ale ja vidim stastnych slobodnych ludi ktori napriek tlaku okolia sa spravaju tak ako to citia. Toto moderna psychologia podporuje, ked je clovek tym cim chce byt ma normalne mentalne zdravie.

Ale ako som pisal v uvode, konfrontujte si svoj dojem z cohokolvek z problematiky s Dr.Patarakom v diskusii k jeho blogu a on Vam urcite odpovie. .

Odoslal Rudolf Dovičín dňa 10. November 2019 - 17:57

Permalink

Nemienim sa tu ospravedlňovať útlocitným Mensan(kám|om), ktor(é|í) nemajú rad(y|i) vulgarizmy, ale inak neviem reagovať. (Ak dokážete počúvať sračky na úrovni nacistov tohto pseudo-doktora, tak vydržíte aj úprimný názor bez pretvárky)

Stačí mi 1 citát a viem, že je to nebezpečný zmrd (demagóg, šíriteľ nezmyslov a tupej nenávisti) ako farár Kuffa:

Gejov treba postaviť mimo zákon. Americký psychológ na Slovensku šíril nenávisť a pseudovedu

„Verím, že homosexualita je horším hriechom ako vražda,“ povedal nám Cameron aj v kostole v Lozorne.

 

A kto bude po oboznáemní sa s týmto jeho výrokom obhajovať toto hovädo, je pre mňa rovnaký zmrd. Dúfam, že Mensan(kám|om) nemusím vysvetľovať, prečo mám taký postoj.... Ale ak niekto potrebuje vysvetlenie, nemám problém ho sem uviesť, samozrejme...

"Nemienim sa tu ospravedlňovať útlocitným Mensan(kám|om), ktor(é|í) nemajú rad(y|i)"  Ak dokážete počúvať sračky na úrovni nacistov tohto pseudo-doktora, tak vydržíte aj úprimný názor bez pretvárky)" "ROVNAKÝ ZMRD AKO KUFFA." "je to nebezpečný zmrd (demagóg, šíriteľ nezmyslov a tupej nenávisti) ako farár Kuffa:"  "A kto bude po oboznáemní sa s týmto jeho výrokom obhajovať toto hovädo, je pre mňa rovnaký zmrd. Dúfam, že Mensan(kám|om) nemusím vysvetľovať, prečo mám taký postoj...." - drahý Rudolf, asi si si pomýlil Mensa stránku s Denníkom N alebo stránkou Zomri, kde je bežné šíriť nenávisť, a hovoriť ľuďom, na ktorej názorovej strane majú stáť, inak sú "zmrdi, kkt, prakkt, nacisti? :D".... Nič nám vysvetľovať nemusíš, ty si proste potrebuješ vytvárať virálnych nepriateľov, proti ktorým budeš "bojovať" a tento nenávistný slovník dosvedčuje, že buď máš momentálne nejaké zlé obdobie, ktoré nezvládaš, alebo máš nejaké psychické problémy. Je to veľmi vidieť, vyrovnaní ľudia proste takto nefungujú. Daj sa prosím dokopy. Pre dobro nás všetkých. Nikto z nás tu rád nečíta príspevky takéhoto inteligenčného undergroundu, kde sa niečí osobný názor alebo preferencia používa ako sito na triedenie ľudí v spoločnosti - bez ohľadu na to, aký majú názor na farára Kuffu alebo tohto psychológa. 

Nič takéto som nepovedal ani nič, z čoho by niečo takéto vyplývalo:

šíriť nenávisť, a hovoriť ľuďom, na ktorej názorovej strane majú stáť, inak sú "zmrdi, kkt, prakkt, nacisti?

Ak súhlasíte s tým, že ľudia, ktorí nikomu nijako neubližujú a nikoho nijak neohrozujú, sú horší ako vrahovia, sami ste si vybrali nacistický postoj k nevinným ľuďom. Chyba je na Vašej strane, nie na mojej.



P.S.

Ja som na psychiatrickom vyšetrení bol a vyšlo z neho, že som psychiatricky v poriadku.

Skúste Vy zájsť za nejakým dobrým psychiatrom a vysvetliť mu Váš postoj, že homosexuáli sú nebezpečnejší ako vrahovia a uvidíme, čo Vám na to povie...



P.P.S.

Tu je dôkaz, prečo sú takí ľudia nebezpeční zmrdi:

Ak o niekom nevinnom tvrdím, že je nebezpečnejší ako vrah, hrozí, že sa stane obeťou vražedného lynču (svojvoľného potrestania údajného vinníka rozvášneným davom bez súdu) menej inteligenčne vybavenej česti populácie, ktorá sa vyskytuje v každom štáte.

Nepoznám farára Kuffu osobne, takže si nedovolím ho titulovať. Nesledujem ani jeho príspevky, takže neviem nič o šírení tupej nenávisti z jeho strany - ak mi vieš dať konkrétny hodnoverný odkaz, rád sa poučím. O farárovi Kuffovi viem len to, že vytvoril nejaké centrum, kde sa snaží vrátiť do "civilizácie" bývalých trestancov. A aj to, že je v tomto pomerne úspešný. Za toto má môj obdiv a uznanie. Ostatné hodnotiť nebudem.

O históriu sa nejako veľmi nezaujímam, takže si nedovolím ho titulovať, aby som Vás parafrázoval.. Ale nejaký fúzkatý Dolfi sa v minulom storočí dostal v Nemecku k moci. Vybudoval infraštruktúru, odstránil nezamestnanosť. Ja však neviem, či si zaslúži obdiv a uznanie a aby sme nehodnotili ostatné... Pán Polakovič, až bude poskakovať nejaký Miňo v zelenom tričku pred železničnou stanicou a so zaťatou pästičkou, odvážne zaútočí na mamičky s deťmi v kočíkoch - pridajte sa k nemu. Tam budete medzi svojimi, tam dôjde k intelektuálnemu súzneniu duší. Ale prestaňte už s fašistickou demagógiou na stránkach Mensy.

na youtube som si pozrel prednášku Dr. Camerona 4.11.2019. Celú prednášku hovoril o výsledkoch rôznych výzkumoch, štatistikách, ktoré sa robili na celom svete - hlavne v USA na veľmi rôzne témy. Nezachytil som, že by homosexuálov nejako subjektívne hodnotil. V nasledujúcej diskusii hovoril napr. o pochopení transvestitov ...

Rudo, môžeš tu dať zdroj Tvojich citátov? Najlepšie link na video

Zdroj zatiaľ mám len svedectvo novinárov. Linku na článok som uviedol. Je to platený článok, ale mám ho celý k dispozícii. Ak ho chceš prečítať, môžem ho sem vlepiť.

Novinári nenatáčali video, aj za fotky sa im vraj farár Lozorna vyhráža trestným oznámením.

V článku sa ale píše, že tam mal kázeň aj Kuffa a tiež:

Kuffovu kázeň a prednášku si nakrúcal aj Slovenský dohovor za rodinu, organizácia, ktorá farárove prednášky zverejňuje na YouTube.

Ten kanál jestvuje: sdzr sdzr, ale posledné video tam momentálne vidím spred 3 mesiacov, možno neskôr pribudne...

Farár z Lozorna Vladimír Sabo Denník N na prednáške amerického psychológa Paula Camerona nechcel, vyhráža sa trestným oznámením.

Do kostola v Lozorne sa vo štvrtok večer náhlili desiatky ľudí. „Akurát som prišla z práce, ani sa mi veľmi nechcelo. Uvidím, koľko vydržím,“ hovorila unavene staršia pani, ktorá sa tešila na farára Mariána Kuffu. Verí, že kázeň a prednášky jej pomôžu utriediť si myšlienky o súčasnom svete.

Vystúpenia napokon trvali viac ako štyri hodiny. Okrem Kuffu v kostole vystúpil aj americký psychológ Paul Cameron, ktorý je presvedčený, že svet by sa mal rázne postaviť proti gejom a lesbám, lebo inak ich bude na svete čoraz viac, až sa prestanú rodiť deti a ľudstvo zanikne.

S Kuffom má spoločné napríklad to, že homosexuálov prirovnáva k vrahom. „Verím, že homosexualita je horším hriechom ako vražda,“ povedal nám Cameron aj v kostole v Lozorne.

[ TIP: Aktivujte si večerný newsletter s najlepšími článkami Denníka N, ktoré ste ešte nečítali. Pre aktiváciu stačí raz kliknúť. ]

Američan tento víkend oslávil osemdesiatku, je to energický chlapík, ktorý svojimi šokujúcimi tvrdeniami vie získať pozornosť publika. „Ak chcete byť zdravší a šťastnejší, prestaňte s homosexualitou,“ radil Cameron už na prednáške v Bratislave pár dní predtým. „Pravdepodobne je lepšie vôbec nebyť v ich blízkosti,“ dodal s úsmevom. Okrem Bratislavy a Lozorna vystúpil aj v Nitre a v Trnave.

Život gejov a lesieb je podľa neho krátky a nešťastný, plný drog, depresií, opletačiek s políciou a pohlavných chorôb. Homosexualitu považuje za ťažší hriech ako vraždu. Gejov a lesby nazýva parazitmi. A rodičom homosexuálnych detí odporúča vyhodiť ich z domu.

Pre konzervatívne kresťanské organizácie na celom svete je Cameron hviezdou a pravidelne mu organizujú prednáškové turné, na ktoré chodia stovky ľudí. Na Slovensku mu ho zorganizovala Aliancia za rodinu a Nadácia Slovakia Christiania, ktorá sa širšej verejnosti pripomenula najmä petíciou proti pochodu čertov.

 

Pre odborníkov v oblasti psychológie je Cameron dávno uzavretou kapitolou. Pre prekrúcanie štúdií a nepresné vedecké interpretácie sa od neho už v osemdesiatych rokoch dištancovala americká psychologická asociácia. V deväťdesiatych rokoch sa k nej pridala aj kanadská asociácia. Keďže sa na akademickej pôde pre nepoctivý výskum zdiskreditoval, v médiách vystupuje ako expert Family Research Institute (Inštitút pre výskum rodiny), ktorý si sám založil. Predtým bol na čele organizácie ISIS (Scientific Investigation of Sexuality), opäť išlo o organizáciu, ktorú sám založil.

Manželský sex? Nuda

Cameron proti homosexualite argumentuje veľmi špecifickou teóriou. Je presvedčený, že homosexuálny sex je pre ľudí obrovským lákadlom a je ťažké mu odolávať.

Pre magazín Rolling Stones v roku 1999 povedal: „Manželský sex speje k nudnému koncu. Spravidla neposkytuje taký druh sexuálneho uspokojenia, ktorý môže poskytnúť sex homosexuálny.“ Na tomto svojom tvrdení trvá dodnes.

Odôvodňuje to tým, že napríklad muži sa ako skupina lepšie poznajú, majú podobné telá, a preto sa vedia lepšie uspokojiť. Po zverejnení týchto tvrdení Cameron v minulosti čelil aj otázkam, či sám nie je gej. Odpoveď bola nie.



 

Ako dieťa bol Cameron podľa vlastných slov dvakrát zneužitý. Raz mužom a raz ženou. „Druhýkrát som si to užil viac ako prvý raz,“ žartoval o tom počas rozhovoru v Lozorne.

Je presvedčený, že homosexualita by sa mala čo najdôslednejšie skrývať. „Žijeme v spoločnosti, v ktorej ľudia môžu mať rôzne sexuálne vzťahy, môžu čosi ukradnúť. Kým to robia v tajnosti, nikomu neubližujú a nemenia to, čo je v spoločnosti akceptované. Keď to začnú robiť verejne, tak vlastne hovoria, že to, čo robia, je akceptovateľné,“ tvrdí Cameron.

Z toho istého dôvodu napríklad nesúhlasí ani s tým, aby sa v školách učilo o rôznych sexuálnych orientáciách. Domnieva sa totiž, že keď sa deti dozvedia, že môžu mať sex aj s rovnakým pohlavím, túto možnosť využijú. „Ak by sa v osnovách písalo, že je v poriadku mať sex so ženami aj s mužmi, nebolo by jednoduchšie mať ho s kamarátkami, s ktorými chodíte von a hráte sa s nimi?“ pýta sa. „Myslím si, že ľudia si volia jednoduchšiu cestu a niektoré deti by sa takto mohli stať homosexuálnymi,“ dodal.

Aj keď sa Cameron o vzťahoch mužov a žien vyjadruje veľmi pesimisticky, zdôrazňuje, že z dlhodobého hľadiska sú pre spoločnosť prospešnejšie, pretože prinášajú väčšiu hodnotu. Za najväčšiu radosť vo svojom súčasnom živote Cameron považuje svojich 11 vnúčat, ktoré sa narodili jeho trom deťom.

Pred desiatimi rokmi sa objavil v satirickom filme Brüno, v ktorom hrá herec a „provokatér“ Sacha Baron Cohen rakúskeho geja túžiaceho vyliečiť sa z homosexuality. Cameron mu radí: „Ženy sú pre nás dobré. Sú dobré aj napriek tomu, že sa nám zdajú byť desivo konvenčné. Irituje nás, že sa toľko sťažujú, ale potrebujeme to. Potrebujeme veľa vecí, ktoré sú na prvý pohľad otravné a iritujúce.“

Jedni s ním súhlasili, iní ho odmietli

Na Camerona sa prišiel do Lozorna pozrieť aj prevádzkar z Popradu Matúš. Mladý muž dostal pozvánku na podujatie e-mailom od Aliancie za rodinu a chcel sa o téme dozvedieť viac. Niektoré dáta, ktoré Cameron prezentoval, ho šokovali. „Ale nezdalo sa mi, že by sa snažil vytvárať demagógiu,“ dodal. Vo svojom okolí má homosexuálnych ľudí a bežne s nimi vychádza. Neodsudzuje ich ani ak majú partnerov.

Mama dvoch synov v puberte Lenka prišla na prednášku pripravená. O Cameronovi si toho veľa prečítala na internete a vedela, že je vylúčený z odborných asociácií a jeho vedecká práca nie je najpoctivejšia. Na omšu a prednášky sa prišiel pozrieť aj bývalý šéf Matice Slovenskej Marián Tkáč, v súčasnosti člen predsedníctva strany KDŽP – Aliancia za Slovensko. Foto N – Robert Barca

„Moje dieťa chodí na cirkevnú školu a som mimoriadne rada, že tam chodí, lebo s tými hodnotami sa viem stotožniť. Ale to, ako sa tu pristupovalo k tej téme, to bolo veľmi jednostranné. Nevytvára to racionálny obraz. Pre mňa ako vedecky založeného človeka to boli tendenčne vybrané veci a neviem sa s nimi stotožniť,“ povedala Lenka.

Na prednášku prišla s kamarátom Danielom, ktorý pracuje v školstve, a ani on tvrdeniam Camerona celkom neuveril. „Nie je možné cez tie výskumy považovať homosexuálov za nejakú perverznú úchylnú sexuálnu odnož, ktorú by sme mali nedajbože nejakým spôsobom obmedzovať, likvidovať a eliminovať,“ hovorí. Zhodnú sa aj v tom, že klesajúca pôrodnosť nesúvisí s homosexualitou, ale so zvyšujúcou sa životnou úrovňou.

S Lenkou sa Daniel nezhodne na tom, či Slovensko má alebo nemá odmietnuť Istanbulský dohovor. Daniel to považuje za dobrý krok, pretože podľa neho nehovorí jasne o tom, že existujú len dva rody – mužský a ženský. „Verím tomu, že sme dobrí priatelia, ale v tomto napríklad nemáme názorovú zhodu,“ zasmeje sa Lenka.

Záujem médií farára nepotešil

Cameronovo turné po Slovensku vyvrcholilo práve v kostole v Lozorne, kde sa stretol aj s farárom Mariánom Kuffom, ktorý už tri roky bojuje proti „gender ideológii“ a Istanbulskému dohovoru. S iniciatívou Slovenský dohovor za rodinu navštívil už asi 80 kostolov.

Kostol v Lozorne vedie farár Vladimír Sabo. Keď sme zisťovali, či si na prednášku môžeme prísť urobiť niekoľko fotografií, od Saba prišla e-mailom zamietavá odpoveď. „Ako štatutárny zástupca (…) nepovoľujem Denníku N akékoľvek úkony spájané s dnešnou aktivitou v Rímskokatolíckom farskom kostole v Lozorne.“ Prečo? „Z dôvodu neakceptácie názoru Denníka N na ochranu života od počatia po prirodzený koniec.“

V telefonickom rozhovore potom farár tvrdil, že ak zákaz neuposlúchneme, budeme mať problémy s políciou.

Marián Kuffa a Vladimír Sabo (vľavo). Foto N – Robert Barca

Sabo však odmietol konkrétne vysvetliť, na čo sa jeho zákaz vzťahuje. Pri vstupe do kostola sme sa ho spýtali, či môžeme prednášku navštíviť a odfotografovať si Camerona. Po krátkom rozhovore mávol rukou a povedal, nech si pokojne fotíme. Novinári Denníka N nijako nenarúšali priebeh omše ani prednášky.

Farár však ešte v noci zaslal ďalší e-mail, v ktorom píše, že sme hrubo porušili jeho nesúhlasné stanovisko, a preto „zvažujeme a spracovávame návrh na trestné konanie“. „Či došlo k porušeniu a rušeniu bohoslužieb alebo porušeniu vlastníckych práv, prenechajme súdom,“ odpísal farár Sabo.

To, že ako novinári nie sme v Lozorne vítaní, sme pocítili počas omše, keď začal farár Marián Kuffa hovoriť o liberálnych médiách. „Ma fotia a najsprostejšiu fotku uverejnia,“ ukázal spoza kazateľnice na nášho fotografa. „To ukáže presný charakter redaktora a redaktorky. A čo ešte ten text. Samozrejme, zameraný proti Bohu, proti cirkvi.“ V kázni sa k médiám niekoľkokrát vrátil. Po Kuffových slovách začalo pár veriacich z kostolných lavíc okrikovať fotografa, aby odišiel.

Kuffovu kázeň a prednášku si nakrúcal aj Slovenský dohovor za rodinu, organizácia, ktorá farárove prednášky zverejňuje na YouTube. Po Kuffových slovách sa ľudia v kostole začali obracať aj na ich kamery, pretože nevedeli, komu patria.

Nesúhlasia s ním ani hostitelia

Tak ako sa Kuffa označuje za obeť liberálnych médií a pravidelne opakuje, že keď bol na návšteve v Bruseli, vyhrážali sa mu tam väzením, do polohy obete sa stavia aj Cameron.

Na prednáške v Bratislave tvrdil, že ak by ju predniesol v Amerike, za dverami by už na neho čakala polícia. V Lozorne tvrdil to isté, akurát dej zasadil do Veľkej Británie.

Je to pritom Cameron, kto sa názorových oponentov v minulosti snažil umlčať. Keď sa v roku 2013 chystal na turné po Poľsku, LGBTI organizácie pred ním varovali univerzity a žiadali ich, aby mu nedovolili vystúpiť na akademickej pôde. Nazývali ho šarlatánom a homofóbnym klamárom, a tak ich zažaloval za ohováranie. V roku 2017 mu dal súd definitívne za pravdu. LGBTI organizácia sa mu síce musela ospravedlniť za slovo „podvodník“, nie však za to, že ho označili za šarlatána a homofóba. Súd tiež zamietol odškodné 7-tisíc dolárov, o ktoré Cameron žiadal. Po vynesení rozsudku sa Cameron do Poľska víťazne vrátil. Pozvala ho krajne pravicová strana Ruch Narodowy.

Slovenské LGBTI organizácie pred jeho príchodom zvolili inú taktiku. Na Cameronov príchod neupozorňovali. Jeho nenávistné vyjadrenia na adresu gejov sú totiž priamejšie a radikálnejšie než tie, ktoré šíria slovenské konzervatívne kresťanské organizácie.

Asi stovka ľudí v Lozorne sledovala, ako prepája homosexualitu s pedofíliou a tvrdí, že gejovia by nemali byť učiteľmi, lebo sú pre deti niekoľkokrát nebezpečnejší ako heterosexuálni učitelia. Čudoval sa, prečo americká vláda „naďalej míňa energiu na to, aby sa homosexuálne deti cítili rovnako dobre ako heterosexuálne“. Strašil tvrdeniami, že čím viac je v krajinách akceptovaná homosexualita, tým viac detí je v krajinách zneužívaných homosexuálmi.

 

Nemôžu takéto tvrdenia vzbudzovať nenávisť? „Pravda nemôže vzbudzovať nenávisť,“ odpovedal Erik Zbiňovský, ktorý je najmä úspešný rybár, no väčšinu svojho času v súčasnosti venuje práci pre Alianciu za rodinu a boju proti Istanbulskému dohovoru. S dlhými bielymi vlasmi a športovými okuliarmi zasadenými do vlasov patrí k neprehliadnuteľným účastníkom Kuffových prednášok.

Tvrdí, že s niekoľkými homosexuálnymi ľuďmi sa pozná vďaka tomu, že občas pomáha Kuffovi v Žakovciach. „Mám s nimi normálny vzťah. Myslím si, že sú trocha pomýlení, ale inak sú to takí istí ľudia ako vy alebo ja.“

Je presvedčený, že homosexualita sa dá liečiť, a preto je škoda, že bola vyškrtnutá zo zoznamu chorôb, pretože to znamená, že jej liečbu nemôže preplácať zdravotná poisťovňa.

Niektoré Cameronove tvrdenia však boli príliš aj na neho. Americký psychológ v Bratislave divákov vyzýval, aby homosexualitu postavili mimo zákona. „Ak budete mať dostatok guráže, možno docielite, aby sa homosexualita znova stala nelegálnou, a Brusel exploduje,“ povedal.

Zbiňovský si nemyslí, že toto je dobrá cesta. „Určite nie. Je to ich osobné rozhodnutie. Prekáža mi to, ale netrestal by som ich za to,“ hovoril zmierlivo.

Niektoré Cameronove veľmi radikálne vyjadrenia nepoznal. Američan napríklad v roku 2014 nedokázal počas rozhovoru odsúdiť doživotné väzenie pre gejov či dokonca trest smrti. „Trest smrti je už úplne mimo čiaru, čo sa týka katolíckeho učenia. Je to niečo, čo určite nepodporujeme,“ povedal rozhodne Zbiňovský.

A čo hovorí na Cameronove tvrdenia o konci ľudstva? „Ak ste počúvali moju prednášku, tak viete, že jeden z piatich bodov gender ideológie je práve dosiahnuť to, aby sa ľudia nerozmnožovali,“ odpovie.

Takže veríte, že existuje takéto sprisahanie? Zbiňovský sa schuti zasmeje. „Neviem, či je to svetový plán, ale keď si vezmeme relevantné dáta, aj z prednášky pána Camerona, tak je to tak.“ Erik Zbiňovský zo Slovenského dohovoru za rodinu. Foto N – Robert Barca

Ku Cameronovým názorom sa oficiálne neprihlásila ani Nadácia Slovakia Christiania, ktorá ho na Slovensko zavolala.

V Lozorne ho za nadáciu sprevádzal Andrej Ralbovský. Mladý muž, ktorý s nami nechcel hovoriť osobne, uprednostnil komunikáciu e-mailom. Zaslali sme mu teda otázku, či súhlasí s Cameronovou výzvou, aby sa homosexualita znova stala trestnou. „Podľa nášho názoru by veľmi pomohlo, keby sa zakázala aspoň propagácia homosexuálnych skutkov medzi deťmi,“ vyhol sa Ralbovský priamej odpovedi. Cameronove prednášky vníma ako cenný prínos do verejnej diskusie.

Veľmi ochotne nám v Lozorne vybavil krátke stretntutie s Paulom Cameronom, deň na to si však dodatočne vyžiadal rozhovor na autorizáciu. Keď sme mu nevyhoveli, v odpovedi pripomenul, že „doktor Cameron v Poľsku vyhral súdny spor týkajúci sa zneváženia jeho dobrého mena a vedeckej reputácie“.

Práve pre tento rozhovor, ktorý sme s Cameronom urobili, sa farár z Lozorna Denníku N vyhráža trestným oznámením, pretože sme ho robili v predsieni kostola.

Najhlasnejšia kritika

Asi najhlasnejšie dala najavo svoj názor na prednášky v Lozorne pani Daniela. Upravená 64-ročná blondínka v kožuchu sedela v prvej lavici a niekoľkokrát prerušila Kuffovu prednášku. Napríklad, keď začal ľudí prosiť, aby neverili liberálnym médiám.

„Dá sa vôbec niekomu veriť v tejto republike?“ zakričala na kňaza. Chvíľu sa s ním doťahovala a vyčítala mu, že medzi farármi je veľa „nepodarkov“. Kuffa sa ju snažil odbiť otázkou, kedy bola naposledy na spovedi. „Keď bola dcéra na birmovke a to ma farár akurát poriadne nasral,“ povedala a kostolom sa niesol tak trochu zahanbený smiech. Keď Daniela začala používať vulgárne slová, vyzval ju, aby z kostola odišla. „My dvaja sa môžeme porozprávať potom, ja mám takých ľudí plný dom,“ odvetil jej Kuffa, za čo si od priaznivcov vyslúžil potlesk.

Danielu sme neskôr našli fajčiť pred kostolom. Predstavila sa ako podnikateľka zo Stupavy, vlastní železiarstvo. Prečo prišla? So šťavnatými prívlastkami o účastníkoch prednášky vysvetľovala, že bola zvedavá na to, koľko ľudí príde. „Mám 64 rokov, ale tak vymletého človeka som už dlho nepočula rozprávať,“ rozohnila sa.

Pani Daniela. Foto N – Robert Barca

Ľudia v kostole posunkom naznačovali, že Daniela musí byť opitá, ale nebolo to tak. Vo chvíľach, keď Kuffovi zasahovala do kázne, sa organizátori radili, či na ňu nezavolajú políciu.

Daniela s prednášajúcimi nesúhlasila ani v tom, ako hodnotia gejov a lesby. „Poznám ľudí gejov. Je to nešťastie, lebo rodina sa s tým nevie zmieriť. Mám jedného známeho. Ten odvrhol vlastné decko. Hovorím mu, prosím ťa, nerieš to, to je jeho život a to nezmeníš, môžeš sa postaviť aj hore nohami.“

Cameron v rozhovore sám priznal, že v dávnejšej minulosti nebol presvedčený o tom, čo teraz hlása na svojich prednáškových turné. „Kedysi som bol liberálom. Možno taký liberálny ako ste vy,“ vrátil sa späť v čase. „Keď som získal titul, bol som presvedčený, že každý by mal mať možnosť praktizovať taký sex, aký chce. Pre mňa ako pre mladého muža bolo takéto tvrdenie uspokojujúce a týmto smerom sa vyvíjalo aj moje vzdelávanie. A potom, keď som sa zoznámil so skutočnými ľuďmi a pozrel sa na dáta, na viac dát, na viac ľudí, zistil som, že som sa mýlil,“ vysvetľoval svoj názorový prerod.

Na otázku, či si vie predstaviť, že by svoje presvedčenie v budúcnosti opäť zmenil, odpovedal, že ak ho presvedčia dáta, tak určite. Argumentačné fauly a vedecké chyby Camerona už popísalo niekoľko vedcov, no napriek tomu vo svojich prednáškach pokračuje.

 

Komunikácia s farárom Vladimírom Sabom



Štvrtok o 12.40

Dobrý deň !

Ako štatutárny zástupca RKC, Farnosť Lozorno nepovoľujem Denníku N akékoľvek úkony, spájané s dnešnou aktivitou v Rímskokatolíckom farskom kostole v Lozorne so začiatkom od 16.30 do 22.00 h a rovnako tiež v areáloch RKC, Farnosti Lozorno, z dôvodu neakceptácie názoru Denníka N na ochranu života od počatia po prirodzený koniec.

Ďakujem za pochopenie a porozumenie.

PaedDr. ThDr. Vladimír Sabo, PhD., štatutár

Tento e-mail bol reakciou na to, že Denník N ešte pred prednáškou v Lozorne oznámil Nadácii Slovakia Christiania, že má záujem zúčastniť sa na podujatí a spraviť na mieste aj fotografie. Nadácia nám odporučila kontaktovať Erika Zbiňovského (Slovenský dohovor za rodinu) a ten o našom úmysle informoval farára Vladimíra Saba.

 

Odoslal Stanislav Sýkora dňa 12. November 2019 - 10:14

Permalink

Nemám nič spoločné s homosexualitou, ale ak niekto naozaj tvrdí, že "homosexualita je horším hriechom ako vražda", je to kretén a nemali by sme sa o tom vôbec baviť.

Čisto logicky vzté, ľudia s týmto problémom majú ťažkosti najmä sami so sebou a nikomu inému neškodia - ak nepáchajú sexuálne násilie a príliš okato sa nevnucujú svojmu okoliu. Zato vrah celkom zjavne poškodzuje nezainteresované a nevinné osoby (poväčšine), čo sa nedá nijako porovnávať s predchádzjúcim prípadom.

Ale ak autor onoho výroku vidí homosexualitu ako stratenú príležitosť na počarie a zrodenie nového života - rovnako ako antikoncepciu alebo interrupciu, potom asociácia na p. Kuffa sa priam natíska.

Súhlasím s Petrou, že Rudolf mohol voliť civilizovanejšiu terminológiu na adresú autora onoho výroku, ale jej "nevyžiadanú psychoanalýzu" na Rudolfa sme tu asi tiež nepotrebovali.

Takže, no, no, no !, Rudolf, píš krajšie ... ale v kútiku duše s tvojimi slovami v podstate súhlasím

Odoslal Jozef Polakovič dňa 15. November 2019 - 9:12

Permalink

Práve včera som sa dostal k veľmi zaujímavému článku. Ide o kanadského historika Christophera Dummitta, špecializujúceho sa na problematiku gender, ktorý je zo strany homolobby vysoko rešpektovaný, a často sa naň odvolávajú. Christopher Dummitt priznal, že dlhé roky falšoval výsledky svojho výskumu. "Mýlil som sa. Alebo lepšie povedané: čiastočne som mal pravdu a všetko ostatné od A po Z som si vymyslel a nebol som jediný", tvrdí.

https://quillette.com/2019/09/17/i-basically-just-made-it-up-confessions-of-a-social-constructionist/

Odoslal Ingrid Kayyali dňa 17. November 2019 - 9:06

Permalink

Myslím si, že spoločnosť by mala homosexualitu tolerovať, ale nie propagovať. Ak sa nenašla genetická príčina homosexuality, tak by sa mohla hľadať ešte hormonálna a aj psychická príčina tohoto stavu. Myslím si, že za situáciu, kedy nám, ako sa mi to javí, počet homosexuálov narastá, môžu byť zodpovedné aj estrogény vo vode z dámskej antikoncepcie, ktoré nevieme z vody čistiť a spôsobujú ekologickú katastrofu už aj vo svete živočíšnej ríše, kde sa rybám liahnu len samičky a samčekov niet. Neviem, či už boli robené výskumy aj v tejto oblasti. Ak nie, tak by bolo potrebné ich urobiť. Odpisovať a netolerovať ľudí s inou sexuálnou orientáciou môže len chorá a nezdravá spoločnosť. Sú to predsa ľudia, ktorí nikomu neubližujú. Spoločnosť naozaj nevidí, že má súrne riešiť oveľa pálčivejšie problémy ako je homosexualita? Ja poznám tiež nejakých homosexuálov a sú to milí, inteligentní a vtipní ľudi.

Pripájam sa k názoru, že homosexualitu je potrebné tolerovať (o tom snáď v tomto storočí nemôže byť ani diskusia), ale jej propagácia je úplne iná káva. Domnievam sa, že dochádza k nedorozumeniam práve z titulu postavenia problematiky ako takej. Akonáhle dnes niekto vyjadrí akúkoľvek pochybnosť voči súčasnému LGBT tlaku, okamžite je onálepkovaný pojmom homofób. To sa stalo aj p. Polakovičovi, ako tak pozorujem. Toto, vážení, nie je nenávistné?

Dnes je štandard presadzovať túto ideológiu (nebojím sa to takto pomenovať) úplne všade. Ide o to, či sa neprekračujú rámce. Vznikajú knižky pre malé školkárske deti, kde ilustrovanou formou ich nabádajú na onániu. Nejdem sa tu príliš rozpisovať, len by som chcela upozorniť na to, či si dnes mnohí ľudia nenechali proste pod rúškom akejsi všetolerancie úplne znepriechodniť kritické myslenie. To, čo sa deje, sa nejaví byť v duchu "len" tolerancie, pripomína to propagandu, ktorá môže nadubudnúť zničujúci rozmer. Je na mieste klásť si otázky a skúmať ich - to je predsa základom každej zdravo a kriticky uvažujúcej spoločnosti. Na homosexuálne a deviantské správanie majú, zdá sa, vplyv psychologické faktory, chcem upriamiť pozornosť na myšací experiment (https://eduworld.sk/cd/dominika-neprasova/4653/mysi-raj-upadok-spolocno…). V článku sa zamlčala homosexualita (v súčasnosti by to totiž možno vzbudzovalo pohoršenie a opäť by si to vyslúžilo nálepku). V každom prípade, zaznamenávame veľký nárast ľudí bez záujmu o sex. Mali by sme tomu venovať pozornosť. Obzvlášť, ak nie je objavený gén zodpovedný za tento stav! Nemali by sme, pravdaže popri tolerancii, skôr hľadať príčiny týchto nárastov, než LGBT proste propagovať a krízu prehlbovať? Naozaj si myslíme, že spoločnosť bez zdravej sexuality (rozumej žena + muž = potomstvo) vo výraznej prevahe má dobré vyhliadky a bez skúmania a hľadania príčin tomu necháme voľný priechod?

Nejde predsa len o vyhynutie, ide o celkovy upadok. Vam pride normalne nemat zaujem o sexualitu, alebo realne stvarat to, co vidime najnovsie okolo seba? Odhliadnuc od toho, ak sme pri tom, a narast bude pokracovat, z casoveho hladiska vyhynutie nie je vylucene. Tiez do toho vstupuju dalsie faktory, nezotrvava to len pri homosexualite. Logicky narasta aj frustracia, agresivita,.....napokon, nejake tie civilizacie uz predsa za obdobnych podmienok vyhynuli... 

Vas pristup je velmi povrchny a javite sklony ludi zhadzovat, namiesto argumentovat. Neprejavili ste ani naznak zauvazovania nad tym, co vlastne deklaroval dany experiment, napriek tomu, ze nasa ludska spolocnost tieto znaky uz vykazuje. No mozno, vzhladom na vyrazne pomalsi reprodukcny cyklus oproti mysiam sme este v klidku :) 

za čo by bola zodpovedná údajná propagácia homosexuality.

Opakujete len nezmysly a lži, ktoré ste počuli od nejakých fundamentalistov a/alebo fanatikov.



P.S.

Hlavným zdrojom najväčších ohrození ľudstva je v súčasnosti naopak vysoký počet jedincov.

Ak nás bude o nejakých 7 dekadických rádov menej, potom môžete začať biť na poplach o možnostiach vyhynutia kvôli nízkemu počtu...

Nuz ak mate kriticke myslienie, mali by ste byt v stanoviskach trosku opatrnejsia. Uz len na to co ste tu napisali som sa pasivnym prijimanim informacii z tejto problematiky oboznamil s nasledovnym postojom psychologov (aktivnych, clenov komory) z medii:

- vyskyt homosexuality v spolocnosti sa nezmenil, zmenou postoja spolocnosti sa akurat meni odvaha tychto ludi sa k orientacii priznat, teda v rezime, kde je homosexualita trestna bude menej viditelnych homosexualov ako v spolocnosti, kde nie je trestna (ale spolocnost to odsudzuje svojim nastavenim teda je to v rozpore s nejakou filozofiou ci nabozenstvom) a v liberalnej spolocnosti, ktora neposudzuje ludi s inou orientaciou v ktorej ktoholvek kto ma inu sexualnu orientaciu je prijimany liberalne, teda dotycny sa slobodne rozhodol, nikto ho nenutil a nepredpokladame, ze ina orientacia je modny trend ale nejaky prirodzeny pud vyplyvajuci ako zhluk roznych udalosti ktore maju toto za nasledok teda v sulade s aktualne platnymi nazormi prijatymi vsade vo svete. Taktiez je dolezita axioma to, ze clovek je stastny vtedy ked robi to co chce a nikto ho neobmedzuje a neodsudzuje a ma teda konat slobodne.

Nuz a vzhladom na horeuvedene, pri vyhybani sa omylov pri logickom uvazovani, teda post-hoc klam alebo ceteris paribus ci omyl kompozicie...ak mame v nejakej tanecnej sutazi obcas homosexualny par a predtym sme na to neboli zvyknuti alebo sa deju verejne pochody Pride a predtym toto neexistovalo tak to neznamena to, ze sa zvysil vyskyt homosexualov v spolocnosti ale zmenil sa postoj spolocnosti k tejto problematike pricom percentualny podiel homosexualov na populacii sa nezmenil. Toto je axioma ktoru si treba ujasnit nez zacnete syntetizovat.

IQ test pripravený Mensou

Máte záujem vedieť presnú hodnotu svojho IQ?
Vstupný IQ test Mensy
Vyberte si miesto a dátum testovania!
Registrácia
Skúšobný online test
Vyskúšaj cvičný test
www.mensatest.sk