Pri rozhodovaní sa, ktorý systém bude najlepší pre mensanov, som vychádzal z týchto predpokladov:
- systém by mal byť voľný, teda nedám žiadne obštrukcie pre členov (ani starý systém nebol obmedzený, akurát sa správa nedala poslať priamo a ľahko z e-mailu)
- mensania sú rozumní a nebudú to zneužívať :) (keď to bolo nové, tak sa to trochu rozbehlo, ale každá nová hračka raz omrzí, potom to už bude len čistý, jednoduchý a ľahko použiteľný nástroj)
- mensania chcú byť vzájomne v kontakte, preto som vybral možnosť "Rovno pridať" namiesto "Pozvať". Pre ľudí, ktorí sa sťažujú by bola lepšia možnosť "Pozvať", ale ako som mohol vedieť, ktorý mensan čo preferuje? Ak poznáte psychologické výskumy, možno by ste mi dali za pravdu, keby som dal všetkých členov len "Pozvať", tak sa prihlási cca. 10% mensanov a systém na komunikáciu medzi členmi stratí úplne zmysel.
Na záver len toľkoto:
S veľkými právami (schopnosťami) prichádza aj veľká zodpovednosť. :)
Načo prišiel nový systém na posielanie správ členom?
Najmä kvôli nespoľahlivosti starého systému "Hromadný e-mail" (súčasť intranetu), nahlásené chyby zahŕňali napr.
- "Nevidím, či som správu poslal."
- "Prečo sa správa nepreposlala aj mne?"
- "Prišla naozaj všetkým?"
- "Prečo sa nedá odpovedať priamo odosielateľovi, ale iba na [email protected]?"
Nový systém cez Google skupinu rieši všetky doteraz nahlásené problémy zo starého systému (takže povedať, že je to najhlúpejší systém na svete, je moc aj na mňa). Jediný "problém" je, že je voľný a otvorený pre členov. Či je to ozaj problém, je otázka.